Persbericht: Johan Lindeman nieuwe Citymarketeer Leek
Persbericht: Johan Lindeman nieuwe Citymarketeer Leek
LEEK, 17 februari 2023 – Leek heeft een nieuwe Citymarketeer: Johan Lindeman. Met zijn uitgebreide ervaring, prettige brutaliteit en nieuwsgierige karakter is Johan de ideale kandidaat om Leek verder op de kaart te zetten en het dorp te verbinden met de omgeving.
Johan heeft als doel om een samenhangend evenementen- en activiteitenprogramma voor Leek te creëren, met kwaliteit, verbinden, onderscheiden en zichtbaarheid als belangrijkste kernwoorden. Het programma zal niet beperkt blijven tot de winkeliers en horecagelegenheden, maar zal verschillende evenementen, activiteiten en locaties met elkaar verbinden om Leek op de kaart te zetten en meer zichtbaarheid aan het dorp te geven.
Een bekend gezicht
Hij woont al ruim 35 jaar in Leek en is dus geen onbekend gezicht. Johan was onder andere de drijvende kracht achter Sunday at the Park, een succesvolle evenementenreeks die inmiddels een vaste waarde is in Leek. Samen met een groep enthousiaste vrijwilligers heeft hij Podium Nienoord weer op de kaart weten te zetten en geniet Leek al enkele jaren van de Grunn en Sunday edities.
Met zijn gevoel voor avontuur en lef, zal hij zich durven uitspreken en nieuwe initiatieven nemen om de zichtbaarheid en samenwerking te vergroten. De nieuwe citymarketeer is overtuigd van de kracht van open en eerlijke communicatie en heeft de drive om mensen samen te laten werken.
Beleving en verbinden
"Winkelen en verblijven in Leek moet meer dan een beleving worden", aldus Johan. "Als je in de agenda kijkt dan zie je dat er altijd wel wat te doen is in Leek. Maar die verschillende activiteiten profiteren nog onvoldoende van elkaar. Als je dat beter op elkaar afstemt dan hebben zowel ondernemers als het publiek daar voordeel van. Nu wordt er teveel op eilandjes gewerkt, daar moet verandering in komen.”
De citymarketeer vertegenwoordigt het Promotie Platform Leek, een overkoepelende organisatie die tot doel heeft om de promotie van Leek in de breedste zin van het woord te bevorderen en de samenwerking tussen verschillende partijen te optimaliseren. Hierbij is beleving het sleutelwoord.
Behoeften in kaart brengen
Johan heeft al veel ondernemers in Leek bezocht om kennis te maken en hun wensen en knelpunten te inventariseren. Het doel van deze gesprekken is om ideeën te bespreken en de behoeften van de ondernemers in kaart te brengen, zodat hij hen gericht kan ondersteunen. Door goed te luisteren naar wat er speelt, kan Johan sturing geven waar nodig. Deze aanpak draagt bij aan het de onderlinge verbondenheid van de verschillende ondernemers en organisaties in Leek en omgeving.
Het bestuur van Promotie Platform Leek is verheugd over de toevoeging van Johan Lindeman en ziet uit naar de impact van zijn werk. "Als Johan zijn werk goed doet, zal zijn aanwezigheid steeds meer merkbaar worden voor zowel ondernemers als inwoners van Leek. Zijn inzet om meer bedrijvigheid en activiteiten in de regio te stimuleren, zal op den duur steeds zichtbaarder worden."